Jak korzystać ze sklepu internetowego

Sklep Internetowy funkcjonuje analogicznie jak supermarket. Produkty zgrupowane są w katalogi, każdy katalog zawiera hierarchicznie zbudowane podkatalogi. Dostęp do nich uzyskuje sie po kliknięcie na nazwę katalogu lub podkatalogu. Główne katalogi są cały czas dostępne w menu z lewej strony ekranu. Pierwszy katalog NOWOŚCI zawiera wszystkie produkty jakie zostały wprowadzone do sprzedaży w ciągu ostatnich 90 dni. Obejmuje on także produkty, których cena uległa zmianie. Zawartość katalogów jest wyświetlana w postaci tabel ze skróconym opisem i małą ilustracją lub fragmentem ilustracji całego produktu . Jeśli katalog zawiera wiele produktów wyświetla się tylko pierwsza strona. Kolejne strony można wyświetlić klikając na numer strony w spisie stron. Wyświetla się on w dolnej części ekranu. 

 Każdy produkt w bazie danych ma swój kod. Kod składa się z części literowej i cyfrowej. Część literowa określa skrótowo państwo lub grupę produktów. AUS to Australia . KASBEN to stemplowane znaczki Beninu. Dwa pierwsze znaki części cyfrowej to rok wydania, kolejne to numer produktu z rego roku. 

 W górnej prawej części ekranu znajduje się pole wyszukiwarki i guzik SZUKAJ . Wyszukiwarka znajduje wszystkie produkty w bazie danych, które w opisie lub w kodzie produktu mają łańcych znaków jaki został wpisany w pole obok guzika SZUKAJ. Dla przykładu jeśli wpiszemy w to pole słowo PTAKI to system wyświetli wszystkie produkty, które mają w opisie słowo PTAKI. Jeśli w to pole wpiszemy słowo AUS system wyświetli wszystkie produkty Australii. Jeśli w to pole wpiszemy AUS07 to system wyświetli wszystkie produkty Australii z 2007 roku. Jeśli w to pole wpiszemy AUS0701 system znajdzie pierwsze wydanie Australii z 2007 roku. Podobnie wpisanie części kodu KASBEN spowoduje wyświetlenie wszystkich znaczków stemplowanych z Beninu. Każdy produkt można wyświetlić o obejrzeć dokładnie w oddzielnym oknie. Wystarczy kliknąć na napis - więcej - lub kliknąć na miniaturkę produktu na liście. Zakupu produktu można wtedy dokonać bądź z tego okna bądź po jego uprzednim zamknięciu z listy towarów , zawsze po kliknięciu na guzik KUP.. 

Zakup realizuje się w kilku etapach. Najpierw, podobnie jak w supermarkecie gromadzimy produkty w naszym koszyku. Dodanie produktu do koszyka następuje po kliknięciu na guzik "KUP" . Następnie z wypełnionym koszykiem przechodzimy do wyboru adresu wysyłkowego, wybieramy rodzaj płatności i akceptujemy swoje zamówienie do realizacji. Proces składania zamówienia kończy się potwierdzeniem i nadaniem numeru zamówienia.

Aby przeglądać zawartość sklepu i wkładać produkty do koszyka nie potrzeba się logować. Logowanie jest jednak wymagane w momencie realizacji zakupu. Proces logowania jest niezwykle prosty. Jeśli odwiedzasz sklep po raz pierwszy kliknij na guzik - REJESTRACJA - pojawią się wtedy pola formularza. Wymyśl swoją nazwę użytkownika i hasło i wypełnij pozostałe pola formularza. Rejestracja jest jednorazowa i bezpłatna. Po zakończeniu rejestracji na Twój adres e-mail nadejdzie potwierdzenie o rejestracji z kopią Twojego hasła i nazwy użytkownika. Zapisz te dane lub wydrukuj. Będą one potrzebne każdorazowo przy logowaniu i dokonywaniu zakupów. Jeśli już byłeś w sklepie wprowadź nazwę użytkownika i hasło i naciścik guzik ZALOGUJ.. Logowanie jest bardzo ważnym procesem. Wszystkie Twoje dane osobowe, zamówienia i inne operacje będą szyfrowane i dostępne tylko dla Ciebie.

Koszyk jest miejscem w którym gromadzimy wybrane produkty. Gromadzenie produktów w koszyku jest bardzo proste i zawsze odbywa się z poziomu opisu towaru lub z listy produktów. Kliknięcie na guzik "KUP" powoduje, że wybrany towar zostanie włożony do koszyka z zakupami. Guzik "KUP" znajduje się przy każdym produkcie na liście jak też na każdej stronie produktu. Włożenie towaru do koszyka jest potwierdzane komunikatem, że produkt został włożony do koszyka. Komunikat wyświetla każdorazowo po kliknięciu na guzik KUP.

Jeśli naciśnięcie guzika KUP nastąpiło na liście produktów potwierdzenie o włożeniu produktu do koszyka zamyka się po naciśnięciu guzika OK. System powraca wtedy do wyświetlanej listy produktów. Jednocześnie aktualizowany jest stan zawartości koszyka wyświetlany w górnej centralnej cząści strony na lewo od pola wyszukiwania. 

Jeśli naciśnięcie guzika KUP nastąpiło na stronie produktu potwierdzenie o włożeniu produktu do koszyka zamyka się po naciśnięciu guzika OK. System powraca wtedy do wyświetlanej strony produktu. Jednocześnie aktualizowany jest stan zawartości koszyka wyświetlany w górnej centralnej cząści strony na lewo od pola wyszukiwania. Aktualną zawartość koszyka można wyświetlić klikając na napis "Koszyk " , w prawej górnej części ekranu na głównej stronie lub na stronie z listą produktów. 

Napis KOSZYK nie jest wyświetlany na stronach z dokładnym opisem produktu, po obejrzeniu produktu stronę należy zamknąć naciskając krzyżyk X w górnym prawym rogu ekranu. System powraca wtedy do wyświetlana listy produktów. Zawartość koszyka może być w każdej chwili modyfikowana. Produkt można wyrzucić z koszyka lub zmienić kupowaną ilość. Nie powoduje to żadnych konsekwencji albowiem zakup nie został jeszcze zakończony. Aby gromadzić produkty w koszyku nie trzeba być zalogowanym . Natomiast aby złożyć zamówienie, wybrać rodzaj płatności i sposób wysyłki należy się zalogować.

Metodę płatności wybiera się przez zaznaczenie guzika po lewej stronie. Aktualnie dostępne są - pobranie pocztowe, paypal, karta kredytowa za pośrednictwem serwisu www.dotpay.pl lub przelew emailem za pośrednictwem www.paypal.pl oraz wpłąta na konto bankowe.

 Formularz adresu jest bardzo prosty i należy go wypełnić tylko raz w procesie rejestracji. Przy każdym kolejnym zamówieniu adres ten zostanie wybrany automatycznie. Aby zmienić swoje dane wysyłkowe należy się zalogować. Po prawej stronie w dolnej części ekranu pojawi się link TWOJE DANE. Po kliknięciu na ten link przejdzisz do panelu zarządzania swoim profilem. 

Po zaakceptowaniu sposobu płatności następuje etap szyfrowania zamówienia, nadania mu numeru i przesłania do realizacji. Zamówienie otrzymuje swój numer, który zostanie wyświetlony na kolejnym ekranie potwierdzającym przyjęcie zamówienia do realizacji. Na ten numer zamówienia należy się powoływać w każdej korespondencji z nami. Status zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu klikając na linkHISTORIA ZAMÓWIEŃ w dolnym lewym rogu strony. NIE WYSYŁAMY POTWIERDZENIA PRZYJĘCIA ZAMÓWIENIA MAILEM. .

Aby sprawdzić swoje zamówienia musisz być zalogowany.Po prawej stronie w dolnej części ekranu pojawi się link HISTORIA ZAMÓWIEŃ. Po kliknięciu na ten link przejdzisz do panelu zarządzania swoim profilem gdzie można przeglądać swoje zamówienia. Po kliknięciu na numer zamówienia pojawi się wykaz produktów oraz informacja kiedy zostało ono zrealizowane. Brak informacji o realizacji zamówienia oznacza, że jest ono w trakcie przygotowywania. Rejestracja udostępnia dane klienta jedynie nam, dla innych użytkowników są one zaszyfrowane i niewidoczne. Pozostawienie adresu e-mailowego na naszym serwerze oznacza, zgodę na otrzymywanie tą drogą korespondencje i specjalne oferty jedynie od nas. Nie przekazujemy żadnych danych firmom trzecim. Aby sprawdzić swoje dane lub je zmienić musisz być zalogowany.Po prawej stronie w dolnejczęści ekranu pojawi się link TWOJE DANE. Po kliknięciu na ten link przejdzisz do panelu zarządzania swoil profilem gdzie można zmienić swoje dane i hasło. Wyślij do nas e-mail na adres info@profilex.pl podaj nazwisko imie, miasto i kod pocztowy proponowany nowy login i hasło. Otrzymasz potwierdzenie e-mailem a login i hasło zostanie zmienione w naszej bazie danych. Rabat 10% przysługuje każdemu klientowi tylko raz w życiu i nie może być łączony z innymi rabatami lub promocjami. Przy składaniu zamówienia w polu UWAGI należy wpisać swoją prośbę o rabat do zamówienia. Niektóre stare, wartościowe znaczki wymagają gwarancji uprawnionego, żyjącego eksperta. Znaczki z gwarancjami ekspertów nieżyjących wymagają najczęściej potwierdzenia autentyczności stempelka gwarancyjnego. Niezależnie od stempelka gwarancyjnego można uzyskać specjalny atest w którym ekspert dokładnie opisuje walor filatelistyczny. Nasza firma nie posiada uprawnień do udzielania gwarancji ani też nie zajmujemy się wyceną zbiorów. Nie pośredniczymy w takich transakcjach, nie oceniamy zbiorów ani pojedyńczych znaczków a w przypadku pytań skierowanych do nas e-mailem nie odpowiadamy . W tej sprawie należy zwrócić się do licencjowanego eksperta Polskiego Związku Filatelistów, Pana Zbigniewa Korszenia, który z nami współpracuje. Kontakt e-mailem - zkorszen@onet.pl Akceptujemy prawo do odstąpienia umowy w ciągu 10 dni od daty otrzymania towaru bez podania przyczyn. Uznajemy również wszystkie reklamacje ilościowe i jakościowe. Warunkiem uznania reklamacji lub zwrotu jest dostarczenie nam towaru w oryginalnym opakowaniu. Koszt dostawy zwracanego towaru pokrywa klient. Ocena jakości znaczków pocztowych jest bardzo subiektywna. Zdarzają się przypadki, gdy wady produkcyjne są przez kolekcjonerów określane jako nieakceptowalne z punktu widzenia ich kolekcjonerskich kryteriów. Podobne różnice w kwalifikowaniu znaczków do dobrych czy uszkodzonych dotyczą ząbkowania. W tych obszarach klient sam dokonuje oceny i jego ostateczna decyzja jest dla nas wiążąca. Dokładamy wszelkich starań by wysyłane klientom znaczki były najwyższej jakości, mimo to nasza ocena jakościowa może być inna niż ocena klienta. Dlatego wszystkie reklamacje jakościowe, które nie spełniają oczekiwań klientów uznajemy na warunkach określonych powyżej.